Rubriky

Anketa

Celkem hlasů

Hledání

Doporučujeme

Nové komentáře

Nejčtenější

Projekt přestavby ŽUB s nádražím v centru

Projekt přestavby ŽUB s nádražím v centru, 3.9.2007

Dáváme vám k dispozici nejdůležitější části technické dokumentace, kterou měli experti ze City Planu k dispozici k posuzování projektu přestavby ŽUB s nádražím v centru podle varianty občanské koalice Nádraží v centru.

Průvodní zpráva technického popisu varianty s modernizovaným nádražím v centru.

* stáhnout (PDF – 1,7 MB)

Umístění nové odbavovací haly nádraží s návazností na linky MHD.

* stáhnout (PDF – 1,45 MB)

Návrh využití nástupišť na modernizovaném nádraží v centru.

* stáhnout (PDF – 1,03 MB)

Vizualizace modernizovaného nádraží a rozvojové zóny v Jižním centru.

* stáhnout (JPG – 4,28 MB)

Letecký pohled na modernizované nádraží a zónu s pěší dostupností 15 minut od nádraží (historické jádro města i rozvojová zóna v Jižním centru).

* stáhnout (PDF – 1,57 MB)

Srovnání z leteckého pohledu – nádraží nyní a nádraží po modernizaci.

* stáhnout (PDF – 1,4 MB)

Srovnání – pohled z terasy pod Petrovem nyní a v době po modernizaci nádraží.

* stáhnout (PDF – 2,26 MB)

Návrh řešení MHD v širším území v okolí modernizovaného nádraží.

* stáhnout (PDF – 174 kB)

Průmět návrhu modernizace železničního uzlu s nádražím v centru do územního plánu.

* stáhnout (PDF – 2,8 MB)

Rozpis nákladů na modernizaci brněnského železničního uzlu s nádražím v centrální poloze. Náklady na jednotkové práce jsou shodné s náklady na práce ve variantě s odsunutým nádražím.

* Naklady (PDF – 47,5 kB)
* Naklady_souhrn (PDF – 36,2 kB)
* Naklady_polozky (PDF – 54,2 kB)
* Naklady_pracovni(PDF – 46,1 kB)


Zde jsou k dispozici ve formátu pdf informační noviny, které celý projekt představují. Byly distribuovány v brněnských ulicích v průběhu října 2006.

* stáhnout (PDF – 865 kB)

Komentáře

  • Drbal Milos (.upcbroadband.cz) [drbalmilos zavináč seznam.cz]
    20.11.2007, 10:02

    Jsem velmi rád,že v Brně konečně se prosadili odborníci,lidé kteří dopravě rozumí a jejím jasné,že pro současnou moderní dopravu,nejen na železnici,ale také v městském provozu,pro kterou se vedení železnice přes střed stalo překážkou,vedení tratí které bylo postaveno ve druhé polovině 19.století.Velice doporučují užívat pro tuto rozsáhlou stavbu:Přestavba železničního úzlu Brno a né psát o poloze nádraží.To bude tam kde k němu povedou koleje.Douchám,že to pan Ander jíž pochopil a koalice za nádraží v centdu to doufám také pochopí!!!!

    • Petr Balcar (.bluetone.cz) [petrib zavináč post.cz ]
      15.2.2009, 11:22

      Podle poslednich variant ke konci roku 2008 se zachovanim Hl.nadrazi v centru jako zastavky pro regionalni linky a napojenim rychlodrahou na odsunute nadrazi muzeme jasne videt o co tu tzv. odbornikum jde predevsim : stavet. Jedno co, kde, a proc. Je jedno jak spatny je navrh - zduvodneni se vzdycky najde. Hl. aby to bylo velke a stihlo se to zafinancovat z fondu EU. Silove protlacuji zastaraly koncept pochazejici z 1.poloviny 20.stoleti, zalozeny na funkcionalistickem zonovani mesta, ktery je ve svete prekonany (viz. Wien s funkcnimi linkami metra i S-bahnu nebo Stuttgart s vertikalnim vrstvenim novych linek pod stavajici nadrazi).

  • František (195.144.) [frantanyklicek zavináč volny.cz]
    25.4.2008, 16:56

    Co je to za blbý argument? Nádraží je naprosto nejdůležitějším bodem, rozhodujícím pro využití železnice. Pokud leží nádraží na nevhodném místé, projeví se to nižším využitím železnice - viz některé dráhy se zastávkami daleko od obcí. Je-li cílem nalákat co nejvíc lidí na silnici a omezovat železnici, pak je přemístění nádraží z výhodného přestupního uzlu blízko centra někam mimo tím nejsprávěnjším krokem.

    • Chládek (195.225.) [Jarmil.Chladek zavináč seznam.cz]
      26.5.2008, 12:57

      Chudáci vídeňáci, ti se nechystají přesunout ani jedno nádraží. Naprosto nechápou, že proti Brnu budou sto let za opicema.

  • Jakub (.helemik.cz) [jamesz zavináč centrum.cz]
    11.8.2008, 11:36

    Bohužel spousta lidí doslova nechápe, že eventuální přesun nádraží mimo "centrum" je pouze o 700m. Navíc si musí tito lidé uvědomit, že pokuď by nové nádraží zůstalo ve stávající podobě, za cca. 10 let nebude kapacitně vyhovovat. Brno se rozrůstá a jeho důležitost jako železniční uzel v centru Evropy stoupá. Pro přesun hovoří i zjednodušení příjezdových tratí k nádraží. Mě osobně je celkem jedno kde nádraží nakonec bude , ale hned z několika důvodů mě více oslovila varianta pro přesun... nejsem ještě tak zhnilý abych si neušel "o těch pár metrů navíc"

    • IP 83.240.18.219 [tsojer zavináč seznam.cz]
      8.2.2009, 21:02

      Celá tato iniciativa "Nádraží v centru" mi připadá jako trucující dítě. Prostě pořád trucují, dokud si nevytrucují :-)

    • Petr Balcar (.bluetone.cz) [petrib zavináč post.cz ]
      15.2.2009, 11:44

      Bez obav - prestavene nadrazi v centru bude kapacitne vyhovovat i za mnohem dele nez jen 10let.
      Skoda, ze se propagatori Europointu nezminuji u severo-jizni eurotrasy, jak donuti vlaky aby si mezi Prerovem a Breclavi delali zajizdku do Brna - cira fabulace.

  • František (.metrans.cz) [viz výše]
    14.1.2009, 21:30

    Problém je právě v onom "pouze". 700m znamená pro zdravého člověka 10 minut. 10 minut ulicí plnou výfukových plynů. 10 minut každý den na cestě tam a 10 minut každý den na cestě zpět. Pro turisty nutnost počítat 20 minut jen na přesun od vlaku do centra a zpět. To vše nutně povede k nutnosti dalšího prodloužení cesty například vlivem dlouhého intervalu, kdy kvůli chybějící minutě na přestup budete muset vyrazit třeba o půl hodiny dřív. Jistě, mnozí z nás se rádi projdou - ale to mohou realizovat již dnes, když se jim to časově hodí, například místo stávající cesty tramvají. Ostatní budou v lepším případě vrzat zuby, v horším nepoužijí ke své cestě do Brna vlak. Požadavky na vymístění šetrné veřejné, zejména kolejové dopravy z exponovaných míst dříve či později přirozeně povedou k jejich zaplnění méně příznivými druhy dopravy, případně umrtvení. Mimochodem, budete skutečně pokaždé den chodit téměř kilometr a půl (2x700m) na vlak, nebo to bude Vaše občasná procházka za podíváním se na vláčky?

  • František (.metrans.cz) [viz výše]
    14.1.2009, 21:32

    Pokud jde o kapacitu, pak: 1) nic se nerozrůstá donekonečna, 2) lze změnit organizaci dopravy, 3) lze posílit kapacitu pro příměstské vlaky podzemním kolejovým diametrem, se současným zachováním kvalitní obsluhy povrchu tramvajemi namísto jejich převedení na jakési polometro s nutností nahradit obsluhu nácestných zastávek novou autobusovou linkou

  • Anna (.dialtelecom.cz) [Goldmanova zavináč seznam.cz]
    3.2.2009, 09:23

    Naprosto souhlasím s Františkem. Podle mého je umístění nádraží Brňanům lhostejné. Protože TI zpravidla nemusejí za prací denně dojíždět. Už to, že se referendum dělalo pouze v Brně, bylo zcestné. JAk mají vyjásřit svůj názor Ti, kdo nádraží využívají nejvíce, tedy přespolní?<p>Nápad polometra je výborný, v zahraničí funguje perfektně, proč ne u nás? <p>V neposlední řadě je tu krásná budova nádraží, kteroužto bychom měli vyměnit za nějakou nevkusnou krychli, na které si beztak jen hromada lidí namastí kapsu?

  • železničář (.rywasoft.net)
    3.2.2009, 13:02

    Je obdivuhodné, jak mnozí dokáží vytvořit celou obsáhlou sérii důvodů - proč raději nádraží v centru. Přitom základem všech argumentů je "10 minut tam a zpět". Proč ale jako dojíždějící mám i v budoucnosti docházet do prostor současné nádraží mi poněkud uniká. Součástí přijaté varianty zcela nezbytné přestavby brněnského uzlu,a to zdůrazňuji - "uzlu", je i vytvoření nových přestupních míst (Olomoucká, Heršpice), přesun centrálního nádraží a změna trasování MHD, včetně nových kolejových tras (severojižní diametr by byl jistě přínosem). Toto vše má umožnit kvalitní dopravní dostupnost všech rozhodujících cílových destinací v Brně. Stále opakovaný argument, že většina dojíždějících potřebuje do historického centra je nesmysl. Stačí se podívat kde rostou nové továrny,kanceláře,školy,soudy a nemocnice. Mám vyženěné příbuzné cca 25 a 35km od Brna. Téměř všichni do Brna denně jezdí, buď za prací nebo za nákupy ap. Nikdo z nich za poslední 3 měsíce nebyl v historickém jádru. Netvrdím, že přijatá varianta nemá své nedostatky, ale jako železničář vím, že modernizace brněnského uzlu je strašně potřebná a ve chvílí, kdy se po desítkách let odsouvání konečně projektuje a stavba je reálná, znovu začít vše zpochybňovat, navíc pseudoargumenty, mně přijde šílené.

    • Petr Balcar (.bluetone.cz) [petrib zavináč post.cz ]
      15.2.2009, 11:55

      Vetsina cestujicich potrebuje predevsim bezproblemovy prestup na MHD. Je snad nahodou, ze se soukrome dalkove autobusove linky tlaci ke Grandu misto na Zvonarku?
      Tragicke je, ze brnenske zastupitelstvo pri prosazovani odsunu podle spatneho projektu ignoruje sve volice, porusuje predvolebni sliby i zakony CR.

  • jiri holub (.selfnet.cz) [jirhol zavináč post.cz]
    14.2.2009, 13:48

    a jezdíte šalinou? čtete ty inzeráty?
    nejsou lidi, nejsou love na nové káry, nejsou káry, prostě je hovno, a ještě k tomu je krize holt stejná doba jako při posuzování přesunu v 30.letech 20.století.

  • František (.metrans.cz)
    19.2.2009, 12:44

    ad železničář: Nezpochybňuji potřebu modernizace uzlu Brno, ani netvrdím, že většina jezdí do historického centra. Nicméně - stávající poloha nádraží se nachází zhruba v těžišti sítě MHD. Toto nemůže nahradit odbočná trať se smyčkou u tzv. odsunuté polohy. Může to být částečně nahrazeno návazností tramvají na okrajové železniční stanice, případně severojižním vlakovým(!) diametrem (nahrazení stávajících tramvajových tratí tunelem s méně zastávkami by zhoršilo obslužnost území). Ale jen zčásti. Ne ve všech směrech lze zajistit přestup z vlaku na tramvaj již na okraji, navíc jedoucí do kýženého směru (jednalo by se o přestup navíc), a vůbec to nepůjde u rychlíků, leda že bychom z nich nadělali pomalíky. Vidina modernizovaného uzlu je krásná, leč na prvním místě je třeba říci, zda to bude FUNGOVAT. Jde přece i o zachování Vašeho zaměstnání, není-liž pravda? Kromě toho současný návrh přestavby asi počítá s pokračováním útlumu nákladní železniční dopravy...

    • želežničář (.rywasoft.net)
      19.2.2009, 16:07

      ad František: Souhlasím s Vámi, že současný přestupní uzel MHD u "starého nádraží" nelze nahradit odbočkou se smyčkou. O tom, ale nikdo neuvažuje. Přesun nádraží a rozšíření centra jsou vzájemně související věci. Na ně navazuje i zásadní změna organizace MHD. Ať již integrací všech druhů dopravy, přechodem z radiálně-okružního na, alespoň částečně, roštový u kolejové dopravy, budoucí zapojení dalších druhů dopravy(rychlodráha, S-J diametr?)atd. Jistě namítnete, že tohle bude trvat roky, možná desetiletí a vy chcete zachovat dnešní komfort. Já však raději přijmu určité komplikaci s tím, že těmito kroky budou vytvořeny významně lepší podmínky pro další rozvoj města v budoucnu.

      • Gogo (.upcbroadband.cz)
        19.2.2009, 21:57

        Ad železničář: Hezky jste to napsal. To, co píšete v poslední větě cítím naprosto stejně.

      • n/a (83.240.)
        9.3.2009, 04:35

        Zadnou prestavbu systemu MHD nikdo neplanuje. Nejdulezitejsi je, kdyz se postavi budova, pred kterou se muzou konsele s investory vyfotit. Lidem, kteri nemaji audinu s ridicem zadarmo, pak nezbyde nic jinyho, nez novy pseudonadrazi pouzivat. No a v centru se uvolni plochy pro dalsi development, tak aby mohlo vypadat opravdu svetove (treba jako Queens, nebo EastEnd)

  • šárka (.mpcom.cz) [sarka.z.vranova zavináč seznam.cz]
    19.2.2009, 19:53

    Prosím vás o vyplnění dotazníku týkajícího se tržního nájemného.
    Velice byste mi pomohli k mé bakalářské práci.
    Děkuji.
    vyse-trzniho-najemneho.vyplnto.cz

  • Tomáš Gottschalk (.akssjm.cz)
    20.2.2009, 13:01

    Radiálně okružní systém je pro Brno vyhovující, stačí se podívat na obsazenost a 44/84, případně t 25/26. Rozbití přestupního uzlu u současného HBf.by bylo neodpustitelným zločinem. V současné patové situaci - a po zrušení územka se o nic menšího nejedná, když protistrana chce jít do řízení se stejnými dokumenty, by bylo daleko rozumější soustředit se na výstavbu SJKD, který by současnému HBf. výrazně odlehčil. Pak by se ukázalo, že výstavba odsunutého nádraží vůbec není potřeba, vyřešily by se kapacitní problémy v severním segmentu města (Řečkovice, Královo Pole) a finanční náročnost by s ohledem na jednoznačný přínos byla srovnatelná s nesmyslným odsunem.

  • jiri holub (.selfnet.cz) [jirhol zavináč post.cz]
    5.3.2009, 18:38

    jinak 44/84ka jsou naší záchranou pro běžné pěšáky.
    to bude jediná MHD od nového nadru na víc nebude love ani štemply od úřadů.

  • VRSR (81.19.) [ichtak zavináč seznam.cz]
    3.7.2009, 12:45

    1)Varianta přesunu přináší lepší uzel MHD, než bude teď. Nesmíme se řídit tím jak vypadá okolí nádraží dnes, protože už se rozjely práce na úpravě okolí a MHD. V konečné fázi bude u přesunutého nádraží, autobusové nádraží, nový MHD uzel a lepší dojezdnost pro auta
    2)Vždyt dnes je dopravní situace v okolí autobusáku hrozná. A projekt odsunu nádraží není jen odsun budovy a nové koleje a celá nová infrastruktura kolem, takže zde bude lepší a rychlejší průjezd aut i MHD.
    3)Nevím proč by měl někdo chodit mezi auty do centra, když bude na uvolněných pozemcích po kolejích, autobusovém nádraží a nynějších nevužitých budovách vybudován nový bulvár a parčíky
    4)Pro dojíždějící bude po dokončení nádraží rychlejší se dostat do práce, protože se zlepší průjezdnost v celé oblasti. Ti co jedou na jih od centra budou vyrázně dřív v práci a ti ze severu min stejně. Jen ti pěší co chtějí do centra si holt pošlapou o chvíli dýl.
    5)Ono není nádraží v centru nijak levnější, protože kdyby se dělalo,aby splňoval všechny normy,tak by tam nezustal kamen na kameni a stejne se i u teto varianty pocitalo s upravou okoli. Takze bychom nakonec dostali provizorni varintu za podobne penize.
    6)Ono se totiž z toho udělalo politická záležitost. Nádraží se má přesouvat už několik desítek let,protože naprosto nevyhovuje normám, předpisům atd., ale furt se o tom jen mluví, hold nejsme Praha. Pražáci se nám jen smějí, oni tam dělají přesuny tratí, tunely atd, které mnohdy překračují finančně celou přestavbu nadraží, ale nikdo o tom nemluví a nikdo o tom neví.
    7)Asi někomu v Praze vadí, že by se mělo investovat taky někde jinde. Vždyť, když se to tady nějak zkomplikuje, tak se musí ty peníze přece stihnout utratit někde jinde(myslím,že do roku 2015 z EU) a v Praze už na to mají nachystané projekty...

  • VRSR (81.19.) [ichtak zavináč seznam.cz]
    3.7.2009, 12:52

    A neco o tom vim, protoze se s projekty ZUB denne setkavam. Projekt bude udelan a zaplacen, i kdyz se stavet nebude,ale tolik komplikaci, napadani, zanaseni nejakych blbosti atd., zmen jsme jeste u zadne stavby nevideli. A tohle vsechno jenom proto, ze se to stalo politicke tema a nekomu se to nehodi nebo si na tom honi triko. A kdyz to vidi prazsti projektanti, tak se nestaci divit,co vechno se tady kolem toho deje, kdyz oni delaji to same v Praze a v klidu.

  • Enpe (.upcbroadband.cz) [enpe zavináč upcmail.cz]
    27.7.2009, 10:38

    Je třeba si uvědomit, že přesunuté nádraží mimo centrum města se za pár let objeví v novém centru Brna, které kolem něho vyroste. Přece nebudeme mít stále centrum města mezi Joštovou a Nádražní. Město se rozroste směrem na jih , nové centrum bude ohraničeno zhruba linií Rondo - Krajský soud - Spielberk - Hornbach- Vodařská - Svitava. Kolem řek Svratky a Svitavy vyrostou nová nábřeží podle Pražského vzoru.A nové nádraží se tak najednou "objeví" v samém centru této oblasti.

  • Tomáš Gottschalk (.akssjm.cz) [titlis zavináč atlas.cz]
    31.7.2009, 09:43

    A teď tu o ultrafialové Karkulce.

  • M (.upcbroadband.cz)
    13.8.2009, 14:20

    "Enpe" má naprostou pravdu. A proto ho lidé bez jakékoli vize i bez jakékoli fantazie musí zesměšňovat. Snad se jednou, Tomáši, budete stydět za tu nesmyslnou histerii, kterou již po léta šíříte na všech diskuzních fórech týkajících se brněnského nádraží.....

  • Ing.arch. Josef Myslivec (.upcbroadband.cz) [josefmyslivec zavináč email.cz]
    28.2.2010, 13:46

    je zajímavé sledovat jak dokonalá stěhovatelská demagogie dokáže ovlivnit myšlení lidí. Při tom "stěhovatelé nádraží" nikdy nezveřejnili žádné technické parametry zdůvodňující toto stěhování.









Pokud se v textu komentáře objeví http://, komentář nebude vloľen!