Rubriky

Anketa

Celkem hlasů

Hledání

Doporučujeme

Nové komentáře

Nejčtenější

ČTK: Přesun nádraží v Brně se zpozdí, tvrdí ekologové

Místostarostka Hrubá ČTK řekla, že na úřadě nejnovější tvrzení ekologů ještě neprověřovali, myslí si však, že nemají pravdu.

Články, 2.1.2007

ilustrační obrázek

BRNO (ČTK) - Brněnští ekologové tvrdí, že příprava projektu, který obsahuje kontroverzní přesun hlavního nádraží v Brně, se zpozdí. Územní rozhodnutí k přestavbě železniční uzlu podle nich nebylo vyvěšeno na úřední desce způsobem, který stanovuje zákon, a bude nutné ho vyvěsit znova. Už dnes činí zpoždění pět týdnů a stále se prodlužuje, řekl ČTK zastupitel městské části Brno-střed za Stranu zelených Svatopluk Bartík. Místostarostka Dagmar Hrubá (ODS) to odmítá.

„Mohu doložit svědectvím několika osob i fotografiemi, že úředníci několikanásobně porušili prováděcí vyhlášku, když například na územním rozhodnutí na úřední desce neuvedli datum vyvěšení a na podatelně dokonce s tímto datem před svědky svévolně manipulovali," uvedl Bartík. Když podle něj úředníci nedodrželi při práci zákon, nebylo územní rozhodnutí vyvěšeno de iure vůbec. Bartík si nyní nechá od právníků zpracovat rozbor jak postup úřadu právně napadnout. "Domnívám se, že vyhlášku s rozhodnutím budou muset úředníci opět vyvěsit a lhůta pro odvolání se začne počítat znova," řekl ČTK.

Místostarostka Hrubá ČTK řekla, že na úřadě nejnovější tvrzení ekologů ještě neprověřovali, myslí si však, že nemají pravdu. "Domnívám se, že přípravu projektu toto nezbrzdí," uvedla. Tajemník úřadu Radovan Novotný, který by se k práci svých podřízených měl vyjádřit, má dovolenou. Na zasedání zastupitelstva před Vánocemi ale jejich postup obhajoval jako správný.

Rekonstrukce brněnské železniční křižovatky a s ní spojený přesun hlavního nádraží o kilometr na jih má už dnes oproti původním plánu několikaměsíční skluz. Územní rozhodnutí ke stavbě, klíčový dokument, bez nějž nelze stavět ani žádat o evropské peníze, měli na stavebním úřadu městské části Brno-střed původně vydat už na konci června, kvůli úředním chybám to ale stihli až na konci listopadu.

Ještě nejméně několik měsíců patrně potrvá, než územní rozhodnutí nabude právní moci. Ekologická organizace Děti Země i jednotlivci se totiž proti němu odvolají. Jen zítra dostanou na podatelně úřadu dvě odvolání, řekli ČTK Miroslav Patrik z ekologické organizace Děti Země a Dušan Krátký z občanského sdružení Židenice pro občany.

ČTK, 28. prosince 2006

Komentáře

  • Marie (.iol.cz)
    2.1.2007, 17:42

    Přestávám rozumět některým ekologickým organizacím. Neustále se odvolávají proti chybám s prominutím "blbých" úředníků, ve věcech z hlediska ekologie v podstatě okrajových. Ale kde je snaha opravdu něco udělat pro lidi a přírodu, pomoci proti kamionové dopravě, pro kterou nemůžeme ani přejít ulici,zavážení jedovatých odpadů na tzv.skládách aj. Asi je jednoduší a lukrativnější sedět v Brně a dávat prohlášení do novin než jít na venkov a alespoň trochu nám pomoci.

    • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
      4.1.2007, 01:21

      Jestli se domníváte, že snaha ušetřit několik desítek miliard korun z kapes daňových poplatníků (respektive zamezit dalšímu nárůstu již tak vysokého zadlužení) za zcela zbytečný megalomanský projekt přesunu nádraží není pomocí všem občanům (nejen tedy venkovanům), pak Vám skutečně není pomoci, paní Marie…
      Přesun nádraží totiž neřeší kamionovou dopravu a naopak zhoršuje dostupnost centra Brna a jeho obslužnost hromadnou dopravou. Stejně tak jako neřeší zavážení jedovatých odpadů na skládkách a pod. Ale naopak značně vylepší podíl betonových rychlokvašek na úkor ustupujících historických budov, které v zájmu „modernizace města“ jsou považovány za přítěž „urbanizace“…
      No a co udělá smog s více jak desetiletou výstavbou nového nádraží ucpanými silnicemi v Brně, si snadno představíte na zablokovaných Pisárkách…
      :-7
      No a že úředníci jsou blbí, ale bohužel ovládli město — to je bohužel smutný fakt, se kterým velmi těžko rychle a snadno něco naděláme…

      • David Jaša (.nbox.cz)
        4.1.2007, 15:58

        > Jestli se domníváte, že snaha ušetřit několik desítek miliard korun z kapes daňových poplatníků za zcela zbytečný megalomanský projekt přesunu nádraží není pomocí všem občanům (nejen tedy venkovanům)

        Nové nádraží pod Petrovem, bude zřejmě podle vaší argumentace zadarmo.

        > Ale naopak značně vylepší podíl betonových rychlokvašek na úkor ustupujících historických budov, které v zájmu „modernizace města“ jsou považovány za přítěž „urbanizace“…

        Kolik je těch historických budov k demolici mezi Úzkou a Dolním?

        > No a co udělá smog s více jak desetiletou výstavbou nového nádraží ucpanými silnicemi v Brně, si snadno představíte na zablokovaných Pisárkách…

        Zato desetiletá stavba přímo pod Petrovem s velkými omezeními VHD je skutečné terno.

        • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
          5.1.2007, 05:57

          Co máte furt s tím Petrovem? Jste vůbec z Brna?!
          :-)

          • David Jaša (.nbox.cz)
            5.1.2007, 15:34

            Podívejte se na vizualizace sdružení, jež tu tak vehementně hájíte. ;-)

            • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
              6.1.2007, 19:51

              Pod Petrovem jsou Nové Sady a žádné nádraží, Vy brňáku!
              :-)

              • David Jaša (.nbox.cz)
                8.1.2007, 14:01

                www.nadrazivcentru.cz/061002-projekt-prestavby-zub-s-modernim-nadrazim-v-centru.html

                Tohle prostě je pod Petrovem vy znalče, to prostě neukecáte. ;-)

                • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
                  8.1.2007, 17:12

                  Jestli se nemýlím, tak „pod Petrovem“ zahrnuje v podstatě úplně všechno (snad kromě ?pilasu), proto se tomu tak směji.

                  Pokud by nádraží zůstalo komplet na stávajícím místě, tak taky zůstává pod Petrovem. A to snad vadí? Nebo byste raději přesunul i Petrov?

                  • Vašek (.iol.cz)
                    8.1.2007, 21:46

                    Viktore, dělate ze sebe chytráka a přitom nejste ani schopen se seznámit s návrhem Koalice, která udržuje tyto stránky. Paní Marii chápu i když s ní úplně nesouhlasím. I mně však,jako voliči současné koalice,připadá divné na jedné straně svolávat jednání o "férovém" posouzení variant a současně torpédovat běžný postup úřadů. Přitom jasně zaznělo z úst p Andera,že do konečného rozhodnutí nebude nikdo sabotovat dosavadní postup. ODS jsem nevolil právě pro podraznictví, tak se nechovejme podobně.

                    • Svatopluk Bartík (.netdatacomm.cz)
                      8.1.2007, 22:51

                      Panu Vašku, zákony ČR jsou od toho, aby se dodržovaly, zejména, pokud mají nějaký smysl a zejména pak, když na to máme lidi, kteří mají (dle pracovní smlouvy) povinnost držet se těchto zákonů a jsou za to navíc placeni z našich daní.
                      smyslem zákonů upravujících postup samosprávy, jejímž prostřednictvím se účastníkům doručuje územní rozhodnutí a ostatním občanům a institucím se totéž dává na vědomí, je mj. i jistota v tom, jaký je termín, po který bude územní rozhodnutí k dispozici veškeré veřejnosti na úřední desce a dále kdy končí lhůta pro odvolání. narozdíl od jiných nebylo na veřejné vyhlášce vyznačeno datum vyvěšení, takže o zmíněných věcech panuje nejistota. existuje minimálně jeden judikát s rozsudkem, který zneplatnil územní rozhodnutí kvůli takové banalitě, jako je sundání veřejné vyhlášky z úřední desky o jeden den dříve, než praví zákon. v tomto případě však ani nelze zjistit, kvůli chybějícímu datu vyvěšení, kdy správně měla být veřejná vyhláška sňata z úřední desky a jaký je termín pro odvolání. pracovnice podatelny pí. ?albabová svévolně manipulovala navíc s kopií územního rozhodnutí, která byla k dispozici na podatelně, když dne 6/12/2006 vlastnoručně před svědky vepsala do kolonky "datum vyvěšení" datum 30/11/2006. o týden později bylo navíc toto datum zamalované bílou korekční barvou. aby nebylo úředního šimlování dosti, tajemník úřadu JUDr. Radovan Novotný postup úředníků obhajoval a považuje jej za správný.
                      proto se ohrazuji proti slovům na svoji adresu jako jsou sabotáž a podraznictví. svojí inteprelací na zastupitelstvu jsem dokázal úmysl konstruktivně posunout věc vpřed. pokud by úředníci přiznali chybu a veřejnou vyhlášku s územním rozhodutím ihned znovu (tentokrát řádně dle zákona a ministerské vyhlášky) vyvěsili, ztratili by max. 5 týdnů (což u projektu, který má cca 3 - 4leté zpoždění, není žádná tragedie). namísto toho sami volí obstrukční postup a projekt tak nejprve svým diletanstvím a nyní i obhajobou nezákonnoszi a falšováním úředních listin apod. ještě více sabotují.
                      pokud se ani vám popsaný způsob práce úředníků Úřadu městské části Brno-střed nelíbí, obraťte se na tajemníka ÚMČ pana Radovana Novotného, e-mail: novotny@stred.brno.cz, tel. 542 526 303 a 602 546 267.

                      • Pavel B. (.upcbroadband.cz)
                        9.1.2007, 09:18

                        Samozřejmě zákony jsou tu od toho aby se dodržovali. Ale na tento problém se lze dívat aji jinak. A to tak, jestli touto chybou byl někdo poškozen. Pokud ano, tak má právo dát stížnost, případně se obrátit na nějakou organizaci, která mu pomůže. Tedy pokud se na Vás pane Bartíku někdo obrátil, že díky nezveřejnění datumu nemohl udělat určité kroky, tak s Vašim postupem souhlasím. Ale pokud tuto stížnost dáváte jen tak, i když třeba nebyl nikdo poškozen, tak je to zbytečné zdržování, jediné čeho dosáhnete je zpoždění odsunu, pokud se bude realizovat. Navíc si myslím, že díky medializaci tohoto problému se o této vyhlášce dozvědělo daleko více lidí než kdyby tam to datum bylo.
                        Jinak si sám můžete položit otázku, jestli byste se zachoval úplně stejně, kdyby se jednalo o přisunutou variantu. A jelikož úředníky na Brně střed neovlivníte, tak by se to pravděpodobně stalo i vašemu návrhu. Pokud ano, tak s Vámi souhlasím, ale pokud ne, tak se jedná jenom o destruktivní politiku.

                        Jinak bych Vaší přitomnosti využil k jedné prosbě, jetli byste nemohli na těchto stránkách zveřejnit kudy povedou koleje ve vašem nejnovějším návrhu (případně alespoň slovně okomentovat rozdíly oproti předchozímu návrhu). Jediné schéma jsem totiž nalezl v předchozím návrhu, ale rozdíly tam evidentně jsou, protože je zachována část přerovské tratě. Děkuji.

                        • Svatopluk Bartík (.netdatacomm.cz)
                          9.1.2007, 11:42

                          Ano pane, obrátil se na mě hned dva účastníci řízení a to z důvodů, jaké uvádíte. Opravdu měli nejasno ve lhůtě na odvolání, které není na dobré úrovni možno napsat od stolu během půl hodiny, ale vyždauje mnoho konzultací s různými odborníky. Lhůtu na odvolání pak ještě navíc zkracovaly dny vánočních svátků v posledním prosincovém týdnu. Nešlo tedy o virtuální, ale skutečný problém.
                          Pokud by se jednalo o přisunutou variantu, jednal bych naprosto stejně, protože bych nechtěl riskovat, že za několik měsíců nebo let rozhodne soud, že územní rozhodnutí není platné, zpozdí tak projekt a ohrozí financování z EU. Přesně to teď hrozí variantě odsunuté.
                          Děkuji za pochopení.

                          Zveřejnění přesnějších obrazových dokumentů k našemu návrhu mám v plánu během ledna, pokud to vůbec kvůli limitům daným naším redakčním systémem bude možné. Takže neslibuji, ale pokusím se.

  • Technik (.iol.cz)
    9.1.2007, 12:10


    Nádraží jaké prosazuje SZ bude pod Petrovem masa betonu hizdit celý prostor aĺa ?palíček, nemluvě o organizaci vlastní stavby v centru.
    Cena nikdo mi ze SZ ani koalice nedokázal říci zdali bude cena skutečně nižší hrubé odhady na technologii kdy budeme dolovat nádraží 1-2 patra pod zem - cenově dražší než odsun- tak nám nelžete o ušetřených miliardách.

    To ,že SZ velice rychle zapadla do systému jednání zavedených ODS je jasné všem kteří přijdou do styku s celým systémem "nové radnice".

    Pan Bártík chce jen prudit a prosazvovat své systémem který je všem extrémistům vlastní viz. stavba obchvatu Plzně atd......Brnňané můžeme se těšit tak leda na úpadek a nádraží se nikdy nezmodernizuje .
    jen nechápu že si berou do úst ochranu památek když chtějí zmrvit místo pod Petrovem - to je šílenství které potichu krytizují i někteří ( ne z Brna ) členové SZ kteří znají situaci - jak říkají musí držet brázdu - jak v ODS .

  • Tomáš Gottschalk (.justice.cz) [titlis zavináč atlas.cz]
    9.1.2007, 16:07

    Techniku, techniku, vraťte se do Z?, tam se ve třetí obecné (nejpozději) probírá hy-chy-ky-ry-dy-ty-ny, ale prozradím Vám jedno sladké tajemství - krytizovat není od střešní krytiny. Na koaličním návrhu jsem žádnou masu betonu neviděl, spíš si vybavuju prosklenou budovu namísto dnešního stavu mezi unimo buňkami a asijskou tržnicí, kterou někteří bývalí představitelé města chtěli umístit do stávající secesní odbavovací budovy, zřejmě nejraději do sálu se štukovým stropem, tam by se opravdu hodně vyjímala.

    Podzemní část nádraží je bonus, na který se váže přivedení VRT do Brna, takže by se do projektu rekonstrukce určitě neměla započítávat celá.

    Úpadek by nastal, pokud by se nádraží přestěhovalo do Komárova, protože pak by vlakem nikdo nejezdil. Jinak kromě té památkově chráněné asijské tržnice unimo buňkách zapsaných v seznamu UNESCO nevím o žádné jiné památce, kterou by projekt NvC zničil, na rozdíl od Fuchsovy masné burzy, které by padla za oběť výstavbě nádraží odsunutého. Nová budova nádraží by např. určitě nebránila pohledu na katedrálu, na rozdíl od tzv. Anenských teras. Chtěl bych vidět úředníka, který to zvěrstvo povolil.

    • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
      10.1.2007, 06:48

      Anenské terasy:
      Ing. Pavel Knecht, 100% podíl a jediný jednatel. Společnost založena v r. 1993, zrušena v půlce roku 2005, zároveň s neuhrazením faktur betonářské firmě Brestt, která prováděla odlívání betonu. Projekt byl z důvodu neplacení dočasně pozastaven (zálohy za byty ale byly z velké části zájemci uhrazeny předem), po relativné krátké době pak celý projekt odkoupila firma Magnum, přičemž Ing. Knecht údajně zmizel neznámo kam, dobře zaopatřen…
      Ing. Pavel Knecht byl zastupitelem města Brna a také předsedou dozorčí rady společnosti Jižní Centrum Brno a.s.

      Jinak veškeré výjimky jsou stavařům povoleny. Zničené okolní chodníky od těžké stavební techniky jsou po urgencích jen zality hrubým betonem; mají zablokovanou celou ulici, takže místní nemají kde parkovat. Nebylo výjimkou rámusení i v neděli od 5 hodin ráno a tak dále. Prostě klasické chování těch, kteří jsou si před magistrátem i rovnější…

      • Technik (88.146.)
        10.1.2007, 12:42

        Pane Navrátil musím souhlasit ten dům je hnus . Ty okolnosti jsou hodně drsné. Byť jsem nevolil součastnou koalici doufám ,že učiní přítrž podobným zvěrstvům - tak jak říkají.

        Jste si jisti ,že stavba ve Vámi prosazované poloze bude šetrná je jedno, že budova má být prosklená i tak to bude další zásah pod Petrovem.

        • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
          10.1.2007, 15:18

          Já osobně (a je to ryze jen můj názor) jsem pro důkladnou rekonstrukci stávajícího nádraží. Odstranění toho hrozného přístavku a naopak dostavění vybombardované pravé věže. Rozšíření nádraží (pokud je skutečně tak zapotřebí, když nové odsunuté v podstatě nemá více kolejí) směrem k Tescu o 1–2 nástupiště. Ale to je na delší diskusi. Já osobně si myslím, že železniční doprava je celkově na ústupu a je to dlouhodobý trend. Bohužel.
          Nemám rád betonové rychlokvašky…

          • rh (64.72.)
            10.1.2007, 17:02

            Vy jste s těmi svými rychlokvaškami nesmrtelný. Zajeďte si do Berlína, ten je \"rychlokvašek\" plný a je tam i díky nim narozdíl od Brna život. Historické skanzeny pro turisty jsou v našem regionu Vídeň, Praha, možná Krakov. Brno jím se svým směšným ?pilberkem a katedrálou nebude, ani kdybyste se na hlavu postavil. Naopak, má šanci se stát živým moderním městem. Čím víc kvalitně vyprojektovaných a provedených \"betonových rychlokvašek\", tím líp. S takovým malým Manhattanem v Jižním centru hned Brno přestane (nejen) na fotce připomínat velkou vesnici ;).

            • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
              10.1.2007, 21:15

              tak k takové ignoranci skutečně nemám již co dodat…

              • rh (64.72.)
                10.1.2007, 22:43

                Tak nic nedodávejte a přestěhujte se do některého ze zmíněných měst, pokud vám tak vyhovuje historická zástavba (která ovšem taky kdysi byla rychlokvaškou, což je nejspíš za hranicí vašeho vnímání), nebo alespoň zajeďte např. do toho Berlína, abyste viděl, jaké současní největší světoví architekti staví \"rychlokvašky\" v harmonii se zbytky historie. Nechte Brno dýchat

                • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
                  11.1.2007, 01:40

                  Ano, bořit je tak snadné, že? Takových už tu bylo!

                  • David Jaša (.nbox.cz)
                    11.1.2007, 10:05

                    Chcete-li žít ve městě, kde se nebourá, odstěhujte se do Telče nebo Slavonic. Ta města mají něco společného: "umřela" s odchodem kupců v renesanci. Občasné bourání je nutná daň za to, že město žije a rozvíjí se.

                    Secesní nádražní budovu nikdo bourat nechce, Fuchsovou poštou si ale jist vůbec nejsu. :-(

                    • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
                      11.1.2007, 12:58

                      Tak proč nezbourat i takový Petrov. Dovedete si představit, jaký by se dal ne jeho místě vybudovat exklusivní nákupkní centrum, v jehož srovnání by byla Omega na náměstí Svobody hadra?
                      Proč tedy nezbourat i ?pilas? Takový Aquapark na jeho místě — to by zároveň bylo móc moderní a pokrokové! A vůbec — Komplex Tivoli — proč opravovat i poslední z těchto domů, když zbořit je a na volném placu postavit rovnou mrakodrapy by bylo mnohem pokrokovější? To by bylo Brno moderní, že?

                      Město se může samozřejmě rozvíjet dál a růst, ale historické jádro by se mělo zachovat. Tak jak to můžeme vidět v jiných nejstarších městech Evropy.

                      Proč máte tak zafixován přesun za každou cenu, když jen pro můj názor mne chcete odsunout jinam? Jste schopen diskutovat a respektovat názor jiného?

                      • David Jaša (.nbox.cz)
                        11.1.2007, 15:58

                        > Město se může samozřejmě rozvíjet dál a růst, ale historické jádro by se mělo zachovat.

                        Jeden extrém jsou některá města bez jakékoliv regulace a druhý zase ta, která v minulosti ztratila význam a zůstala v podobě "z roku x". Brno není ani jedno z toho - je něco mezi. Regulace tady je, ale naštěstí ne v podobě 100% stavební uzávěry - zachovávají se hodnotné budovy, ale nebrání se stavbě nových budov.

                        Občas je ta regulace moc volná (výška anenských teras nebo OD zara), občas v rámci rekonstrukce "náhodou" spadne gotický dům (V?), občas se domu k pádu dopomůže (dům na České, na jehož místě vyrostla zara). To všechno jsou případy, které mi silně vadí, ale není to podle mě důvod pro úplnou stavební uzávěru v MPR.

                        > Tak jak to můžeme vidět v jiných nejstarších městech Evropy.

                        Brno bych si nedovolil označit za jedno z nejstarších měst ani v rámci Moravy, natož v ČR či celé Evropě. ;-)

                        Zbytek příspěvku doufám nebyl na mě.

                      • rh (64.72.)
                        11.1.2007, 16:18

                        Mám takový pocit, že jste velký demagog a je skoro zbytečné s vámi diskutovat. Petrov, ?pilas i jádro je bonus navíc, který nám můžou závidět města jako Ostrava. Není to ale nic, na čem samotném by Brno mohlo stavět svou existenci. Město se musí rozvíjet a růst, pokud nemá zakrnět a umřít. A v tom mu těžko pomůžou lidé, kteří ve všem novém vidí \"betonové rychlokvašky\".

                        • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
                          13.1.2007, 12:25

                          Ano, jste demagog…

                          • rh (64.72.)
                            13.1.2007, 19:34

                            Ó, po dvou dnech jste se odhodlal k odpovědi. A že je ta odpověď vskutku originální

                            • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
                              13.1.2007, 22:51

                              :-7

                • Hartl (.agrie.cz)
                  31.1.2007, 15:00

                  Já jen doufám že se tu postaví několik hezkých výškových budov, např. v rámci jižního centra. Mimochodem Viktor N. mi připadá trošku hysterický s těmi svými názory:-). Nic ve zlým..

    • Technik (88.146.)
      10.1.2007, 12:36

      Pane Gotschalk jste skutečný UBOŽÁK když Vám dochází argumenty tak začnete urážet => takže se máme na co těšit toto je ukázka chování Strany Zelených Nesehnutých a jiných aktivistů - v duchu komunistického hesla, kdo nejde s námi jde proti nám.


      • David Jaša (.nbox.cz)
        11.1.2007, 10:09

        Pozor, toto je taky osobní útok jak vyšitej:

        Pan Bártík chce jen prudit a prosazvovat své systémem který je všem extrémistům vlastní viz. stavba obchvatu Plzně atd......Brnňané můžeme se těšit tak leda na úpadek a nádraží se nikdy nezmodernizuje .

      • Tomáš Gottschalk (.justice.cz) [titlis zavináč atlas.cz]
        11.1.2007, 10:26

        A těm svým blábolům říkáte argumenty, sebevědomí Vám skutečně na rozdíl od elementárního vzdělání nechybí - to není útok, to je pouhé konstatování neradostné skutečnosti Vaší duševní úrovně.
        ad rh: raději se budu při cestě do Brna od jihu dívat na panorama Petrova, než imitaci Manhattanu. Pořád jsme ještě v Evropě. V NYC jsem byl a líbilo se mi tam, ale některé věci jsou nepřenositelné.

        • rh (64.72.)
          11.1.2007, 16:23

          To byl jen příměr. Ovšem výškové budovy se dnes staví po celé Evropě.

  • tn (.tmcz.cz)
    14.1.2007, 14:40

    Pane Gottschalk Vaše argumenty jsou ubohé, Vaše chování taktéž. Nemám chuť nadále řešit diskuse na tomto webu.

    • Viktor N. (.upcbroadband.cz) [vnavratil zavináč cbox.cz]
      14.1.2007, 15:51

      No konečně!
      :-)









Pokud se v textu komentáře objeví http://, komentář nebude vloľen!